הסרת שיער בלייזר

הטיפולים שלנו:

נשמח לעמוד לשירותכם!
מלאו פרטיכם בטופס הבא:

כאן יבוא טופס

11
12
15
16

הסרת שיער בלייזר

 מידע כללי על הסרת שיער בלייזר 

גברים ונשים בכל גיל יכולים לעבור הסרת שיער בלייזר, שמטרתו להעניק למטופל עור חלק ונעים למגע ולחסוך את הצורך המטריד והחוזר בגילוח השיער או הסרתו ע"י שעווה.
הטיפול בלייזר להסרת שיער צבר פופולריות רבה במיוחד בשנים האחרונות, בזכות השיפור בטכנולוגיה והנסיון שהצטבר, דבר, המאפשר להגיע לתוצאות מצויינות.

ראוי להדגיש, שהטיפול להסרת שיער בלייזר מצמצם משמעותית את גודל ומספר השיערות שעל פני העור, אך ידרשו מספר טיפולים לצורך הסרה מלאה של השיער. היות ותהליך צמיחת השערה הוא מחזורי ותמיד קיימים מספר זקיקי שיער "רדומים", תתכן צמיחה מחודשת לאחר מספר שנים, אמנם בכמות קטנה וזעירה יותר. בכל אופן, ניתן יהיה להסיר גם את השיער שצמח "מחדש" וכך הטיפול משמר את המראה החלק.

ישנם מצבים רפואיים מסויימים, אשר לא מאפשרים טיפול בלייזר להסרת שיער.לדוגמה, איבר עליו יש קעקוע אינו מתאים לטיפול. מחלות עור שונות לא מאפשרות טיפול בלייזר, היות ויכולים להתקבל כוויה ושינויי פגימטצייה על פני העור. אנשים הנוטלים תרופות, שעלולות לפגוע בעור כמו רואקטון לטיפול באקנה או תרופות מסויימות למחלות מפרקים, לא יכולים לעבור טיפול זה. במידה ומדובר באשה לה צמיחה פתאומית של שיער גוף כהה ועבה, שלא היה בעבר, חשוב לעבור בדיקה רפואית אצל רופא נשים ורופא אנדוקרינולוג (מומחה למחלות הורמונליות). במצב זה אין לבצע הסרת שיער בלייזר עד שתתקבל הערכה מדוייקת.

כיצד פועל הלייזר על השערה?

ישנם שני גורמים חשובים בשערה, אשר משפיעים על הצלחת הטיפול: עובי השערה והצבע שלה. ככל שהשערה עבה וכהה יותר קרן הלייזר תוכל לפגוע בה ביעילות רבה יותר.

קרן הלייזר מחממת את שורש השערה ופוגעת בו כך, שלא תתאפשר צמיחה חדשה. הקרן נקלטת בתוך חומר הקרוי "מלנין", אשר קובע את גוון השערה ואת גוון העור. כמות המלנין בשערה רבה יותר מאשר זו שבעור ולכן הקרן פוגעת בעיקר בשורש השערה ולא בעור. למכשירי הלייזר החדישים יכולת טובה להבדיל בין תאי העור לשערה והם מאפשרים טיפול יעיל ומוצלח מאוד גם בעבור בעלי עור כהה.

שיער חום או שחור ברגליים, במפשעות ובבתי השחי ניתן להסיר בלייזר בקלות רבה היות והוא גם עבה וגם כהה. שיער בהיר דק ופלומתי, למשל על פני הפנים, קשה יותר להסיר. הטיפול לא יעיל עבור אותם אנשים להם שיער שיבה, שיער בלונדיני או שיער ג'ינג'י.

הסרת משקפיים בלייזר

מה זה ניתוח לייזר להסרת משקפיים

הטיפול בלייזר להסרת משקפיים, אשר קיים קרוב ל 20 שנה, חולל מהפכה של ממש בתחום שיפור הראייה. במסגרת הטיפול בלייזר להסרת משקפיים מתבצע עיצוב מחדש של מבנה הקרנית בעזרת קרן לייזר, דבר המאפשר ראייה תקינה ללא צורך במשקפיים כלל.

למי מיועד ניתוח להסרת משקפיים בלייזר?

הניתוח מיועד לגברים ונשים מעל גיל 21. במקרים מסוימים ניתן לבצע את הניתוח כבר לקראת הגיוס לצבא בגיל 18. המספרים המתאימים ביותר הם קוצר ראייה עד 12- ורוחק ראייה עד 4+ . אנשים להם צילינדר עד 4 (פלוס או מינוס) יכולים גם הם ליהנות מהניתוח.

לפני שמחליטים על ניתוח להסרת משקפיים בלייזר יש לעבור בדיקת התאמה אצל רופא עיניים בעל ניסיון רב בתחום זה. חשוב להסביר לרופא מה בדיוק מפריע לכם בראייה ומדוע הנכם מעוניינים לבצע את הניתוח.

חשוב! לפני בדיקת ההתאמה יש להסיר את עדשות הראייה במידה והנכם משתמשים בכאלה: עדשות רכות יש להסיר 48 שעות לפני הבדיקה ועדשות קשות יש להסיר שבוע לפני הבדיקה.

בדיקת ההתאמה חשובה אף יותר מהניתוח עצמו . בבדיקת ההתאמה מתבצעת סריקה של הקרנית ומאובחנת חדות הראייה. רופא העיניים עורך בדיקה מקיפה בה נמדד עובי הקרנית, מבנה גלגל העין, הלחץ התוך עיני והיקף האישון. בסיום התהליך שנמשך עד כשלוש שעות תוכלי/י לדעת האם הניתוח להסרת משקפיים בלייזר הוא הפתרון היעיל עבורך.

רק במידה ואכן נמצאתם מתאימים סיכויי ההצלחה גבוהים ביותר וכל שנותר הוא לקבוע תור לניתוח עצמו.

בבדיקה זו כשליש מהנבדקים נמצאים לא מתאימים לניתוח בשיטת ה-LASIK. אין זה אומר שלא ניתן לטפל בהם. להיפך, קיימת אפשרות לניתוח בשיטה נוספת הקרויה PRK או בשיטה אחרת הקרויה LASEK.

חשוב לוודא שבשנה הקודמת לניתוח לא היה שינוי במספר של העין.

לא מומלץ לבצע את הניתוח בעת ההיריון או מספר חודשים לאחריו אז יכול לחול שינוי במספרים של העיניים.

לא ניתן לבצע את הניתוח כאשר עובי קרנית העין דק מדי. הסיבה לכך היא שקרנית דקה לא מאפשרת עיצוב מחדש של הצורה שלה מבלי לפגוע בעין.

אנשים להם מחלות רשתית או עין עצלה לא ייהנו מניתוח לייזר להסרת משקפיים. לאנשים אלו יש הפרעה במערכת הרשתית ולא במערכת האופטית של העין. ישנם מספר מצבים רפואיים נוספים אשר לא מאפשרים ניתוח להסרת משקפיים בלייזר.

מידע חשוב למנותחים מעל גיל 40

קיים מצב נוסף הקרוי "פרסביופייה" והוא חוסר היכולת לקרוא ולהביט מקרוב. זהו תהליך טבעי הנובע מהזדקנות של העדשה. תהליך זה מופיע בעשורים הרביעי והחמישי לחיים. אין מדובר בהפרעה במערכת האופטית של העין אלא בשינויים במבנה העדשה. מצב זה הולך ומשתנה עם השנים ולכן לא ניתן לתקנו ביעילות בניתוח. מומלץ לטפל בו במשקפי קריאה מתאימות.

עם זאת, באלו הסובלים מקוצר ראייה בנוסף לפרסביופייה ניתן לבצע ניתוח לייזר לתיקון ראייה עם הגעה למצב ראייתי הקרוי Monovision. במידה והנכם קצרי ראייה וגם נדרשים להרכיב משקפי ראייה לקרוב, התייעצו עם רופא העיניים שלכם לגבי שיטת המונוויז'ן.

כדאי להכיר קצת את מבנה העין 

בכדי להבין מי בעצם מתאים לעבור ניתוח בלייזר להסרת משקפיים יש להכיר מספר מושגים בסיסיים.

העין היא "מצלמה" משוכללת מאוד, שצורתה כדורית. בקדמת העין קיימת הקרנית השקופה דרכה חודרות קרני האור. קרניים אלו עוברות דרך האישון (העיגול השחור שנמצא במרכז הקשתית, שהיא האזור בו רואים את צבע העין) ומגיעות אל העדשה. תפקיד העדשה הוא למקד את קרני האור על הרשתית, שהיא החלק האחורי בעין האחראי על קליטה ותרגום של התמונה אותה אנו רואים (ממש כמו פילם במצלמות של פעם). מהרשתית מועברת התמונה הישר אל המח.

למעשה, חל פה תהליך של החלפת אנרגיה מקרני אור לאנרגיה חשמלית.

בטיפולי הלייזר להסרת משקפיים, הקרנית והעדשה הם חלקי העין החשובים ביותר, שכן כניסת קרני האור אל תוך העין ומיקודם על הרשתית, לצורך ראייה ברורה, מבוצעים תוך כדי שיתוף פעולה בין שניהם.

כאשר אורך גלגל העין הוא 23.5 מ"מ מיקוד קרני האור נופל ישירות על הרשתית וכך קליטת התמונה חדה ויפה. כאשר אורך גלגל העין ארוך או קטן מגודל זה, קרני האור לא מגיעות למקומן הנכון על הרשתית, דבר היוצר "תמונה" מטושטשת, משמע, נוצר מצב של ראייה לקויה אותה יש לתקן.

במקרים בהם גלגל העין ארוך מ 23.5 מ"מ, והקרנית קמורה ובולטת החוצה, קרני האור מוסטים ממסלולם ה"טבעי". מתקבלת תמונה מטושטשת כאשר אנו מביטים למרחק. זהו מצב של קוצר ראייה, בו הראייה תהיה מצוינת לטווח קצר אך מטושטשת לרחוק.

במקרים בהם גלגל העין קצר מ 23.5 מ"מ והקרנית קעורה ובולטת פנימה, גם אז קרני האור מוסטים ממסלולם ה"טבעי". מתקבלת תמונה מטושטשת כאשר אנו מביטים קרוב. זהו מצב של רוחק ראייה, בו הראייה תהיה מצוינת לרחוק אך מטושטשת לקרוב.

לקוצר הראייה נטייה תורשתית. הוא מופיע מגיל ילדות או בגיל הנעורים ומתייצב על מספר קבוע בסוף גיל זה. ניתן לתקן קוצר ראייה ורוחק ראייה ע"י עיצוב מחדש של הקרנית בניתוח ע"י קרן לייזר.

מושג חשוב נוסף הוא ה"צילינדר" . צילינדר פירושו מבנה לא סימטרי של קרנית העין. במצב זה איזור מסוים של הראייה יהיה תקין ואילו איזור אחר לא. מספר הצילינדר עצמו יכול להיות שלילי (מינוס) או חיובי (פלוס). אותם אנשים עם צילינדר בקרנית יראו תמונה מעורבת אשר חלק ממנה מטושטש וחלק לא. צילינדר יכול להופיע עם וללא מספר אחר.

 קצת היסטוריה

כבר בשנות השבעים של המאה הקודמת היה רופא עיניים מפורסם בשם פרופסור פיודרוב, אשר הפליג באנייה מחוף לחוף וביצע ניתוחים לתיקון הראיה ע"י חתוך ועיצוב מחדש של קרנית העין.

הסרת משקפיים בלייזר בשיטתה הפופולארית כיום, הידועה בשם LASIK, נפוצה כבר מתחילת שנות התשעים במאה הקודמת. בישראל בוצע הטיפול כבר בשנת 1993. בשנת 1999 הניתוח אושר רשמית ע"י ה-FDA, מנהל התרופות והמזון האמריקאי אשר ידוע בקשיחותו הרבה. מאז בוצעו מיליוני ניתוחים מוצלחים בכל העולם והאנשים אשר עברו את הניתוח מדווחים על מהפך כללי ושיפור רב באיכות חייהם.

למעשה, בחלק מיחידות העילית של הצבא האמריקאי מבוצע תיקון הראייה בלייזר מתוך הנחה שהראייה הטובה, אשר מושגת באמצעות הטיפול, משפרת משמעותית את תפקוד הלוחמים בשטח ומאפשרת להם להיפטר מהתלות במשקפי הראייה.